علی علی ، تا این لحظه: 12 سال و 8 ماه و 8 روز سن داره

قشنگ ترین تجربه

بچه بادومه، دندونش مغز بادوم!

1391/1/22 13:42
1,752 بازدید
اشتراک گذاری

قبل از هر چیز،  از دوستان گلم که توی کامنت ها اظهار محبت کرده بودند ممنونم و واقعا به داشتن تک تکتون به خودم می بالم و خیلی عذر می خواهم که نگرانتون کردم.خجالت

این مدت به خاطر شرایط موجود اوضاع روحیم خیلی بهم ریخته بود به عوضش اومدم که خبر خوبی رو بدم: اولین دندون علی امروز درست در هفت ماه و نیمگی درآمد. هورررررررررررررررررررا. دندون پیشین سمت چپ فک پایین امروز لثه رو شکافت و جوانه زد. دلم می خواست ترس از میکرب نبود و یک دل سیر، دندونش روبوس می کردم!ماچ

تو این مدت  لثه های خوشگلش یه کم متورم شده بود اما از دندون خبری نبود. آب دهانش زیاد شده و تمایلش به گاز گرفتن انگشتان ما نشان از دندونهایی می داد که تو راهن اما هنوز نرسیدن. بخاطر خارش لثه هاش خیلی اذیت شد و حسابی بهانه میگرفت . وقتی لثه هاش رو ماساژ میدم احساس میکنم که یه ذره آروم میشه.هویج دستش دادم جوونه پیاز ولی زیاد تحویلشون نمی گرفت .امروز وقتی داشتم بهش آب میدادم متوجه صداهایی شدم گوشامو تیز کردم دیدم بعلههههه صدای برخورد یک الماس درخشان با بلور لیوان . مبارک باشه  فندق کوچولوی من

 دعاهای دندانی:

الهی سی و دو دندان اصلیت درآید و آنقدر پیر شوی که دوباره دندان در بیاوری!الهی فرم و ردیفی و جنس دندانهایت نه به من برود و نه به بابایی بلکه به خاله سمیه برود و همیشه سالم باشد.الهی دندانهای دیگرت نیز به زودی و بی درد و بی دردسر درآیند و حالش را ببریم!

(کلا هر مادری هر چقدر هم که داعیه روشنفکری داشته باشد، در برخورد با یک سری از اتفاقات خوشایند در مورد بچه اش آنقدر ذوق می کند که کمی تا قسمتی پیرو مکتب شنگولیسم می شود که بندهای این دعا از مضامین بارز همین سندرم شنگولیسم مادرانه است!)نیشخند

یوووووووووووووووووووووهو. بازم یادم افتاد که بچه م دندون درآورده، ذوقمرگ شدم!!!!!!!!(در اولین فرصت از نیشهای خوشملش عکس می گیرم البته اگه وروجک بذاره)

توضیحات:

عنوان این پست تحریف شده  همون ضرب المثل معروف "بچه بادومه ، نوه مغز بادوم" با عرض معذرت از صاحبان این ضرب المثل من اعتقادی ندارم به این موضوع آخه بچه از پوست و خون خود آدمه و حتما عزیزترهاز خود راضی 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (24)

مامان سانای
22 فروردین 91 10:09
عزیزم درسته بچه عزیزه ولی پدر ومادرمامون می گن بچه ات از خودت هم عزیزتره به قول ما آذری ها" بالا بادام دی ،بالاسی بادامین ایچی"
مبارک باشه.
ایشالله علی جون عمرطولانی توام با سلامتی وتندرستی و عزت داشته باشه تا بازهم دندون در بیاره .
آش دندونی کی می پزی؟


آره عزیزم همه پدرو مادرا اینو می گن . نمی دونم شایدم چون تجربه شو ندارم درکش نمی کنم البته حرفم تا حدودی شوخی بود.آش دندونی هم ایشالله در اولین فرصت براش درست می کنم. راستی من عاشق این زبون ترکی ام
مامانی وروجک
22 فروردین 91 10:09
هوراااااااااا مبارک باشه علی جووووووووووون یه عالمه بووووووووووووس


ممنون خاله جوووووووووووووون. منم می بوسمتون
مامان صدف
22 فروردین 91 11:34
مبارکه عزیزم. انشاءلله یه روز بهتر دندونای کباب خوریت جوونه بزنه


ممنون خاله جون آی گفتی
نفیسه
22 فروردین 91 14:23
مبارک باشه ، به سلامتی
می بینی مادر چیه ؟! برای یه دونه دندون چقدر ذوق می کنه که ذوق مرگ میشه . . .
بنازم محبت خدا را . . .


ممنون عزیزم. می بینی خوااااهر . مامانم اینقدر بیجنبه؟

مامان ماهان عشـــــــــ❤ــق
22 فروردین 91 14:26
سلام عزیزم.مرواریدت مبارک.وااااااااااای که چقدر خوشحال شدم.ایشالله .... اصلا هر چی دعای خوبه مال تو و اون مروارید نانازیت.
مامانی مسواک انگشتی یادت نره.


سلام خاله خوب و مهربونم. ممنون از لطفتون.
حتما میخرم عزیزم. ممنون از یادآوریت
H.M
22 فروردین 91 16:37
مباركه

علي جون يواشششش يواشو بي صدااا شدي جز كباب خورهاااااا

هورااااااا مباركه

بچلونمتتتتت
مامانشششش زودددد عكس بزار
غشوضعفففف كردممممممم


ممنون خاله جون. چشم حتما عزیزم
مامان حسنی
22 فروردین 91 22:35
سلام مرواریدکوچولومبارک باشه منم یه تغییری تو ضرب المثل بدم دندون نو بخور پلو
این پروسه دندون دراوردن هم عجب چیزیه ها ماکه هنوزهم درگیرش هستیم
واما ورژن جدید ضرب المثل به قول مادربزرگم اینه : بچه بادومه نوه مغز بادومه ونتیجه مغزبادوم سفیدکرده



نه بابا شما خانوادگی یه پا ضرب المثل سرا هستید:
تیکه مامان بزرگتون خیلی با حال بود خوشم اومداز طرف من مامان یزرگت رو یه ماچ گنده ش کن

مامانی فری
23 فروردین 91 9:59
وایییییییییی عزیزم نمیدونی از شنیدن این خبر چقدر خوشحال شدم چون بالخره علی جون از این دردها راحت شد اولین مرواریدت مبارک خوشگلم

مامانش خسته نباشی بابت بهانه گیریهای علی جون

در ضمن یه سوال علی جون تبم داشت


ممنون از محبتتون مامانی مهربون. تب داشت ولی بخاطر سرماخوردگیش بود. ان شالله مروادیدای مرسانا جون هم به راحتی درآد.
مادر کوثر
23 فروردین 91 15:00
سلام عزیزم
چه پست شیرین و دوست داشتنی ای بود
چه بامزه نوشتی

اولین دندون عمرت مبالک علی کوشولو

ایشالله همونایی که مامانیه مهربونت گفت برای دندونات پیش بیاد

منم با دیدن اولین دندون دخترکم خیلی خیلی ذوق کردم

ممنون خاله خوبم. شما هم از پیروان این مکتب هستید دیگه
زهره مامان نیایش
23 فروردین 91 16:19
مثل همیشه زیبا و ناب نوشتی
و البته با مزه
برای دعای دندونی ات هم آمین گفتم
مبارک باشه گل پسری اولین دندونت خیلی مراقب این مرواریدای کوچولو باش که مثل دندونای نیایش سیاه نشه نیایشم 2 تا از دندوناش سیاه شده
مامانی گل و خوش ذوق حق داری ذوق زده بشی واقعا لذت بخش و شیرینه هم اولین دندون هم پیرو مکتب شنگولیسم بودن من که عاشق این سندرم شنگولیسم مادرانه ام چون فقط مال مادرهاست مال خوده خودمون الهی که زندگی سه نفره تون پر باشه از این لحظه های دوست داشتنی
راستی عنوان خیلی جالبی انتخاب کردی ولی فکر کنم بچه هم بادومه هم مغز بادوم یعنی همه جاش مغز بادومه


ممنون عزیزم این از چشمای زیبا و صفای دل قشنگته که همه چیو خوب میبینه. ان شالله دندونهای اصلی نیایش جون سالم و سفید و براق باشه و ممنون از دعاهای قشنگت. در مورد کلام آخر هم گل گفتی دوستم بچه همش مغز بادومه و به قول مامان بزرگ مامان حسنی جون مغز بادوم سفید کرده ست

صوفیا
23 فروردین 91 16:55
عزیز دلم مرواریدت مبارکمامانی خیلی خوشحال شدم ایشالله به راحتی باقی دندوناشم دراد
عکسای این مردکوچولو روهم زود بذار ببینیم


ممنون خاله جونی. چشم عکساشم می ذارم سرعتم پایینه عکس آپلود نمیشه البته ایراد از سیستمه فکر کنم دیگه باید از پنجره پرتش کنم بیرون
مامان گیسو
24 فروردین 91 0:03
عزیز خاله مرواریدای خوشگلت مبارک
دوست گلم امیدوارم هر چه زودتر حال شهاب خوب بشه اگه لایق باشم دعا می کنم


ممنون خاله جون مهربونم.
ممنون از همدردیت دوست عزیزم. ان شالله خدا صدای دل پاکت رو میشنوه
مامان ماهان عشـــــــــ❤ــق
24 فروردین 91 1:19
سلام عزیز.خوبین.علی عزیز خوبه؟
شهاب جون بهتره انشاءالله؟


سلام عزیزم به لطف شما.علی هم خوبه شهاب جان هم خدا رو شکر حالش خوبه فعلا تحت مراقبتهای ویژه ست. فشار ریه ش ولی هنوز بالاست و امیدمون به خدا

مامی امیرحسین
24 فروردین 91 11:43
مبارککککککککککککککککککککک مبارک دندون دار شدنت مبارک علی نازنینم.خدا رو شکر که یه مرجله دیگه از رشدت به سلامتی طی شد.فدات بشم خاله جون.کاش اونجا بودم برات دندونی میپختم.راستی به مامانت بگو بذار نوه دار بشی بعد احوالتو میپرسم!


ممنون خاله جونممممممممممممممم.ممنون از لطفتون ان شالله دندونای امیرحسین جوووون.راستی مامانم میگه نیست که شما حالا صدتا نوه و نبیره و نتیجه دور و برت ریخته اونوقت !!!!!!

مامی امیرحسین
24 فروردین 91 12:00
شادی های یه مادرو فقط یه مادر درک میکنه شادم یه شادیت دوست نازنینم


فدای مهربونیات فاطمه عزیزم

حسنا بانو
24 فروردین 91 12:21
سلام مامان ني ني!!!
از آشناييت خوشحالم


سلام عزیزم. ممنون از حضورتون من هم خوشحالم از آشنایی با شما
سحرمامان آمیتیس
24 فروردین 91 19:55
علی عسلم مبالک باشه خاله الهی قربونت بشم ایشالله باقی دندون هات هم به راحتی دربیادمامانش واقعاخسته نباشی بابت صبوریت واسه بهانه های علی کوشولو.
عزیزم ازصمیم قلب دعا میکنم هرچه زودترحال شهاب خوب بشه خداهیچ کسی روگرفتاربیمارستان نکنه ببخشیدچندوقتیه درگیربیماری باباایم واسه این دیرسرزدم به وب علی جونم.خداپشت وپناهتون باشه.


ممنون خاله قشنگم. و ممنون از همدردیتون. ان شالله پدر عزیزتون هم سلامتیشون رو بدست بیارن. خداحافظ خودت و نی نی خوشگلت و خانواده بزرگوارت باشه دوست گلم
مامان ماهان عشـــــــــ❤ــق
25 فروردین 91 16:18
سلام مهربان.
عزیزم من کاملا متوجه منظورت شدم.اولش هم میخواستم بنویسم ممنون از دلداریتون. ولی یه وقتا دیدی آدم دنبال یه بهونه میگرده تا بغضش بترکه؟دلش میخواد یکی باشه که حرفاش رو بفهمه؟حالا من این شانس رو آوردم و سر شما رو درد آوردم.به جاش یه کم تخلیه شدم.ببخشید اگه انرژی منفی ساطع شد.
اینکه این همه وقت عزیزت رو گذاشتی تا به من دلداری بدی باعث شد من چنین جسارتی پیدا کنم.



چی بهتر از اینکه سنگ صبور عزیز فهمیده ای چون تو باشم. خوشحالم که منو لایق دونستی که دل بزرگتو با حرفای من بشکافی .حرفات هیچوقت و به هیچ وجه امواج منفی نداشت برعکس من عاشق اینجور پستای خالص و بی ریاتم.هرکسی یه الگویی داره ومن ایدئولوژیم رو در زمینه مادری یه جورایی مدیون شما هم هستم باور کنی یانه عینه حقیقته.
مامان ماهان عشـــــــــ❤ــق
25 فروردین 91 16:19
فشار ریه شهاب در چه وضعیه؟ایشالله که بهتره؟


متاسفانه تغییری نکرده ولی بدتر از قبل هم نیست خدارو شکر. ممنون از محبتی که به من و شهاب داری دوست گلم
الهام مامان رامیلا
25 فروردین 91 17:26
مبارک باشه دندونت خاله جونم
وای مامان علی یعنی من خیلی خیلی چاقم ناامید شدم


ممنون خاله مهربونم...
عززززیزم نهههههههههه شما یه بانوی خییییییییلی خوشگله یکم تپل اما دلنشینی من که عاشق اینجور چهره هام پر از انرژی خوب و مثبت.برو حتما قدتو اندازه بگیر مجدددددد

مامان ماهان عشـــــــــ❤ــق
25 فروردین 91 19:17
وااای چه سعادتی .باورم نمیشه.من کجا و ایدئولوژی شما کجا!!


وااای نگو اینجوری که دلم می خواد همین الان زمین دهن باز کنه و من فرو شم توش. من اینهمه نیستم دوستم و باور کن که تو خود همه چیزی!!!(بنظرت اگه خودمون خودمون رو تحویل نگیریم کی میگیره اونوقت
مائده
25 فروردین 91 21:46
آش دندوني يادت نره درست كني


حتما عزیزم فدات بشم
مامان نفس طلایی
26 فروردین 91 0:26
از اشنایی با وبتون خیلی خوشحال شدم


منم همینطور دوست گلم ممنون که سر زدی
منامامان یسنا
27 فروردین 91 19:13
مبارک مبارک دندونات مبارک...مامانی ما اش میخوایم یالا


ممنون خاله.چشم خاله جون تشریف بیارین در خدمت باشیم: