علی علی ، تا این لحظه: 12 سال و 8 ماه و 2 روز سن داره

قشنگ ترین تجربه

روز معلم مبارک

1391/2/11 17:16
2,165 بازدید
اشتراک گذاری

 هیچوقت فکر نمیکردم یک روزی معلم بشم و کسی این روز رو بهم تبریک بگه و همچنان به این فکر میکنم چه جالب که  من بین اینهمه شغل یهو معلم شدم!

چقدر دلم هوای شاگردای قدیمم رو کرده... شاگردایی که با همه محرومیتهایی که داشتن بعضی هاشون الان توی بهترین دانشگاه ها و  بهترین رشته ها تحصیل می کنند (مهسا مهندس شیمی شیراز ،شهلا پزشکی تهران ،شبنم مهندسی الکترونیک شیراز،  راضیه و پروین و بهار مدیریت  شیراز،بهاره روانشناسی تهران ، فاطمه فیزیک بوشهر، صوفیا حقوق شیراز،  سارا مهندسی نفت ماهشهر وابسته به دانشگاه امیرکبیر و خیلیها دیگه که الان حضور ذهن ندارم )و بعد از گذشت چند سال از فارغ التحصیلی شون هنوزم که هنوزه منو شرمنده لطف و مهربونیشون می کنند به پیشواز میرن و برام اس ام اس تبریک میفرستن  یا اونایی که با یه دسته گل ساده که دنیا دنیا احساس دوست داشتن و قدردانی رو ضمیمه ش کرده بودن  ، به مدرسه می اومدن  وبرای دیدنم پشت در کلاس منتظر... خیلی حس قشنگیه به خدااا...

دلم میخواد بگم بهشون دخترای گلم  این کارها از دانش اموزای اینجا برنمیاد !باور کنید نه من و نه هیچ معلم دیگه هیچوقت هیچ  انتظاری از شماها نداشتیم نداریم جز یه احترام خشک و خالی همین !!!!باور کنید اینجا ...شیراز ... بله شیراز... اونم مدرسه ای توی منطقه مرفه نشین و مثلا متمدن رفتارهایی ازشون سر میزنه چنان وقیح و بی ادبانه(در کلمه نمیگنجه) و ناهنجار حقیقتا ناهنجار  .... بهتره نگم که همه خستگی یه روز کاری توی تنم میمونه و با خودم به خونه میارم خدارو شکر که سال  تحصیلی داره تموم میشه ... از قدر نشناسیشون که وقتی توی راهرومعلم پارسالشون رو میبینند(من که بماند که تازه کارم اینجا)  اینقدر با تعجب خیره نگاه میکنند که انگار دارند به این فکر میکنند که این خانوم رو کجا دیده ام؟! و انگار نه انگار که یک سال تحصیلی داشتی بهشون درس میدادی!!!

دخترای گلم  بابت همه ی تبریکهای صمیمانه و غافلگیرانتون متشکرم! این تشکر ازته ته ِ دلمه و با همه ی احساسم تشکر میکنم..

روز معلم بر پدر شوهر مهربان و دوست داشتنی خودم  ،بر معلم عزیزم خانم پرهیزگار(معلم ریاضی دوره راهنماییم که بخش عمده ای از ایدئولوژیم رو مدیون طرز تفکر ایشون هستم ) بر استاد ارجمندم جناب دکتر حسینی که هرچند در دانشگاه تدریس میکنند اما مث معلمی دلسوز از آموخته هاشون به دیگران می آموختن ، برملیحه خانوم گل (مامان ماهان عزیزم )  که درسهای زیادی ازشون گرفتم  ،بر شهره ، الهام و ندا و همه دوستان عزیزی که متاسفانه ادرسی ازشون ندارم و مدتهاست  از شون بی خبرم..و بر دوستا وخواهرای مهربونم مهناز ،فریبا، ارمغان ،گیتی ، سیمین  ،سارا و فرنیای عزیزم که با اس ام اس شون سورپرایزم کردن.(.هر سال اونا پیشدستی می کنن )  مبارک

و یک تبریک ویژه مخصوص مامان عزیزم..مامانی عاشقتم..شما بهترین معلم زندگی ام هستین ..ببخشید به خاطر همه زحتمهایی که توی همه این سالها بهتون دادم ببخشید گاهی اگه بداخلاقی می کنم ..میدونم که مثل همیشه درکم میکنید و میگذرید ... دستای رنج کشیده ت رو که مث دستای خسته  و آزرده از مشق بچه های دبستانی شده می بوسم ...

 و  بر دستان همه شما معلمان دلسوز و پر کار مخصوصا عزیزانی که در مناطق محروم کشورمون خدمت می کنند بوسه ای از سر مهر و قدردانی میزنم  

بذارید یکم سبک شم و برم ...

چیزی برای گفتن ندارم. نمی دونم نقش من معلم این وسط چیه فقط  اینو میدونم هیچ چیز و هیچ کس به اندازه ی خانواده نمیتونه در تربیت درست فرزندش نقش اساسی داشته باشه..چطور ممکنه یک دختر..تاکید میکنم یک دختر !!! الفاظی از دهانش بیرون بیاد که کل آبرو و شخصیت و ماهیت وجودی خودش رو زیر سوال ببره؟ و از اون بدتر چطور ممکنه به پدر و مادر همدیگه هم ناسزا بگن؟!! اینها دو روز دیگر قراره مادر بشن..قراره نسل بعدی رو تربیت کنن مثلا ... افسوس!

خیلی برام سخته  اینجا توی این شهر شلوغ و به اصطلاح مهد تمدن و فرهنگ مواجه شدن با یه نسل خودخواه،پررو ،بی پروا و بی عاطفه !!! توی دبیرستان ... بعضی وقتا به سرم میزنه توی  مدارس ابتدایی تدریس کنم با همه سختیهایی که میدونم داره !!!  خدا عاقبت همه مارو بخیر کنه ان شالله...

ببخشید اگه سرتون رو درد آوردم...

 قربون قدمتون

پ.ن

توی پستای بعدی شمارو میهمان می کنم به گشت و گذار هامون از  1 و 6 و8  اردیبهشت  ، خاطرات جامونده از سفر عید ، عکسا و مطالب مربوط به هفت و هشت ماهگی علی، غذا خوردنهاش و بالاخره عکسای دیرهنگام از اتاق و وسایل پسرم که پارسال این موقع ها تازه استارت خریدش رو زدم. بر می گردم با دست پر ( من یه چنددددددددد ساعت وقت اضافه میخوام از خدا قرضضضضضضضضضنیشخند )

این کاکتوس های خوچگل رو هم  امروز عصر خاله سلیمه از نمایشگاه گل و گیاهی که توی دانشگاهشون برگزار شده بود برام خریده.گلی که ماندگار باشه برای مدتی هرچند کوتاه (خاله سلیمه از علاقه بی حد و حصر من به گل و گیاه و بخصوص کاکتوس کاملا خبر داره) ممنونم خواهر گلم شما خودت گلستونی ماچ

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (23)

صوفیا
11 اردیبهشت 91 19:31
دوست عزیزم روزت مببببببببارک


ممنون عزیز دلممممممممم
مبین فرفری
11 اردیبهشت 91 23:07
سلام عزیزم روزتون مبارک مخصوصا پدر شوهر عزیزتون


ممنون از محبتتون عزیزم. ممنون از حضورتون


عزیزم چرا سایتتون باز نمیشه؟

زهره مامان نیایش
12 اردیبهشت 91 9:25
سلام عزیزم واقعا معلمی شغل سختیه شاید به نظر خیلی راحت باشه مخصوصا توی این جامعه ما برای زن ها ولی می دونم که چه کار پر مسئولیتی هست شاید واقعا بشه گفت کمتر از مادری نیست برای اون شاگرد هایی که می خوای درست آموزش ببینن و به قولی تربیت بشن یه معلم مسئول مثل تو خانمی همیشه به این فکر میکنه که غیر از درس دادن به بچه ها باید درس زندگی رو بهشون یاد بده و از دیدن بعضی چیزها واقعا دلش می شکنه خودت خیلی قشنگ تر گفتی ولی افسوس که نسل ها هر روز از دیروز دارن بی هویت تر میشن چیزهای آدم میبینه که واقعا دلش می سوزه کاش اول پدر و مادرها بتونن کاری کنن ولی اگر کوتاهی کردن شما معلم ها هستین که می تونید تو قلب شاگرداتون یه جایی رو پیدا کنین برای شناخت خودشون و خدای خودشون ان شا الله که موفق باشی
مامان من هم معلم بود معلم دبستان چند سالی هست بازنشسته شده اونم خیلی اذیت شد توی مناطق محروم هم خیلی کار کرده بود یاد اون روزاش که میفتم دلم براش خیلی میسوزه که همش بهش میگفتم کاش میشد اصلا کار نکنی و مدرسه نری ...اونم خیلی احساس مسئولیت میکرد نسبت به شاگرداش و روزهای معلم که میشد می اومدیم خونه و میدیدم که خونه پر شده از چیزهایی که بچه ها خودشون رو یا خانوادشون رو مجبور کردن برای معلمشون بیارن که قابل گفتن نیست ولی مامانم فقط احترام می خواست و اینکه بعد این سال ها کسی یادش کنه ولی افسوس
خدا کنه بیشتر قدر معلم هایی مثل شما رو بدونن روزت مبارک عزیزم ببخش مثل همیشه پر حرفی کردم
ممتاز و نمونه شدن برای یکسال است،

و ماندگار شدن برای یک عمر؛

سلام بر معلمی که هر سال نمونه است و یک عمر ماندگار ...

معلم عزیز روزت مبارک که جهانی از نورت مبارک گشته است.



بازم مث همیشه منو شرمنده کردی دوست. باور کن من قصدم این نبود که کارم رو بزرگ جلوه بدم . نمی دونم چطورباید نگرانیم رواز وضع موجود عنوان می کردم وقتی که کاری هم ازم بر نمیاد اونم در برابر اینهمه گستاخی که صبری عظیم می خواد و ایمانی قوی.من همیشه سعی کردم رابطه دوستانه ای با دانش آموزام داشته باشم و باور کن نمی گم مث یه مادر ولی مث یه دوست همیشه نگرانشون بودم.ولی اینها...
ممنون از حرفهای قشنگ و دلنشینت از طرف من به مادر بزرگوارتون این روز رو تبریک بگید و دستشون رو ببوسید لطفا....
مادر کوثر
12 اردیبهشت 91 10:08
چه با احساس نوشتین
بازم روزتون مبارک
این کمترین کاریه که میتونم بکنم در مقابل اون کار بزرگی که شما انجامش میدید


چقدر منو شرمنده می کنی دوست عزیزم. امیدوارم تونسته باشیم کاری کرده باشیم که لایق اینهمه مهر باشیم...
مائده
12 اردیبهشت 91 11:53
روز همه شما معلماي مهربون و زحمتكش مبااااارك


ممنون از محبتت عزیز دلم
مامان ماهان عشـــــــــ❤ــق
12 اردیبهشت 91 15:23
گفت استاد مبر درس از یــاد

یاد باد آن چه مرا گفت استاد

یاد باد آن که مرا یاد آموخت

آدمی نان خورد از دولت یـــاد

هیـــــچ یــادم نرود این معنی

کـــه مرا مادر من ،نـــادان زاد

پـــــدرم نیز چو استـــادم دید

گشــــت از تربیــــــت من آزاد

پس مرا منت از استـــــاد بود

که به تعلیم من اُستـــــاد اِستاد

هر چه می دانست آموخت مرا

غیر یک اصــل که نا گفته نهاد

قدر استــــاد نکو دانستن

حیف استاد به من یاد نداد

امروز و همه روزهایت مبارک استاد گرامی..
باز هم منو شرمنده لطفت کردی.


شرمنده می کنی دوست من بی تعارف گفتم من از شما درس گرفتم چه در زمینه مادری چه روابط انسانی ... همه دقایقت مبارک و سرشار از این حس های خوب حلاوت این روزهای شیرین گوارای جانت دوستم

مامان ماهان عشـــــــــ❤ــق
12 اردیبهشت 91 15:27
مدینه گفتی و کردی کبابم.....
الهی شکر دوساله ازشون راحت شدم.
نه به اون اول پستت.نه به این کاکتوسهای بهشتی.فوق العاده اند.دستتون درد نکنه خاله سلیمه.واجب شد شما رو زیارت کنیم.


بعدا سر فرصت برات تعریف می کنم.دیدم پستم داره غمنامه میشه توی این روز بزرگ گفتم یه چیزی هم چاشنیش باشه. اتفاقا خاله سلیمه هم با تعریفهای من از شما خیلی مشتاق دیدن روی ماهت هست واحتمالا از خوانندگان خاموشت.


مامان حسني
13 اردیبهشت 91 8:28
سلام روزت مبارك خانومم ببخش كه با تاخيراومدم ونمي دونستم چه شغلي داري ولي هرروزت مبارك چون معلمي براي يه روز نيست وبراي يه عمره
راستش به واقعيتي اشاره كرديد كه دقيقا عين اونو ازخواهرم كه اونم معلمه شنيدم وافسوسي كه مي خوره وميگه جامعه ما كجا داره ميره چقدر بچه ها فرق كردن البته خواهرم مدرسه دولتي هم بوده وهميشه ازشاگرداش يادميكنه وميگه خيلي بامحبت بودن با اينكه خيلي وضعيت مرفهي نداشتن ولي دلاشون بزرگ بود والبته خيلي با استعدادترازبچه هاي مدارس غيرانتفاعي كه حالا بهشون درس ميده
اي كاش ميشد اين مدارس غير انتفاعي جمع بشه ومثل اون قديما همه باهم درس بخونن نمي ونم من معلم نيستم وخيلي تخصص ندارم ولي فكرمي كنم اينهمه تفكيك سازي به ضررجامعه هست مرفهان بي درد جامعه را هم گسترش ميده هم چشم وهمچشمي را زياد ميكنه انگاراونا خودشون را چيزيفراترازديگران مي دونن واين خيلي بده وقتي معيار خيلي ازچيزها پول باشه نه تخصص وتفكرشون


سلام عزیز دلم شما همیشه منو شرمنده لطف و صفت می کنی مهربون. آره مرفهین بی دردپرمدعا!!! البته عمومیت نمی دم ولی انگار اینا لطفی رو که خدادر حقشون کرده جزء هنر نداشته شون حساب می کنن و فخر می فروشن به بقیه همینکه تهی مغز هم می مونن... دلم می خواست اینجا وب پسرم نبود و بیشتر باز می کردم و بیشتر از عزیزانی می گفتم که در بدترین شرایط بهترین هنرها رو خلق کردن . ممنون از نظرات گرمت ببخشید که تحمل کردی دغدغه هامو
مامان حسني
13 اردیبهشت 91 8:30
نمي دونم پيغامم اومد يانه خواهرگلم اگه دوباراومده خودت يكيش را پاك كن مي بوسمت


فدای تو پیام مهربونیت رسید بر همه ی جانم


مامان سانای
13 اردیبهشت 91 11:01
روزت مبارک معلم عزیز

من کاملا با شما موافقم من هر روز با قشر دانشجو سر وکار دارم ولی به قول شما بعضی ها هستند فرق نمی کنه چه پسر په دختر به قول خودشون با کلاسن واز پایتخت و یا شهر های بزرگ اومدن ولی افسوس که یه ذره معرفت و شعور ندارن.
شما هم خودتو ناراحت نکن
تقدیم به شما


ممنون از محبتت دوست عزیزم. ممنون از همدردیت می دونم که کاملا می فهمی که چی می خواستم بگم. همه ادعاشون به کنار، موندن توی نادانی شون آدمو زجر میده
مامی کیانا
13 اردیبهشت 91 12:03
سلام دوست خوبم اول از همه سال نوی شما مبارک بعدش هم روزتون مبارک ایشلا هر روزتون بهتر از دیروز باشه به امید داشتن شاگردانی کوشا و با استعداد


ممنون دوست گلم. بهاران شما هم خجسته. ممنون از لطف÷ بدون مرزت دلتنگت شده بودم خوشحالم کردی با اومدنت و دعاهای قشنگت
مادر کوثر
13 اردیبهشت 91 13:47



مامان گیسو جون
13 اردیبهشت 91 16:31
دوست گلم سلام
همیشه از نوشته هات لذت می برم
حس خوبی بهم دست می ده
عاشقانه این روز رو به شما و همه معلم های گل تبریک می گم



سلام عزیزترین .ممنون از محبتت دوستم من هم خانه صورتی و عاشقانه هات رو بی نهایت دوست دارم و دخمل شیرینتر از عسلتو

ابوالفضل کوچولو
13 اردیبهشت 91 18:26
سلام دوست خوبم خوشحال میشم اگه ب منم سر بزنی..
منتظرتما


سلام عزيزم ممنون از حضورت. چشم در اولين فرصت به ديدنتون ميام

عزیز دل آدرستون باز نشد متاسفانه
مامانی وروجک
14 اردیبهشت 91 0:08
سلام عزیزم من دیروز کامنت گذاشتم ولی هواسم نبود ادرس و اسممو وارد نکردم. با تاخیر!روزت مبارک دوباره فردا میام


ممنون مهربونم شما که همیشه لطف داری به ما فاطمه عزیز. همین فردا بهت سر می زنم
مامانی وروجک
14 اردیبهشت 91 18:04
(سلام این همون پستیه که 2 روز پیش با شوق نوشتم ولی متوجه نشدم که ارسال نشد )دوست گلم یه خسته نباشی جانانه به تو چون با همچین بچه هایی داری سر میکنی و خدا بهت صبر بده .متاسفانه تکنولوژی باعث شده چشم و گوش بچه ها مخصوصا دخترا باز بشه و خوب و از بد تشخیص ندن و هدفشون رو گم کنن و برن دنبال یه سری چیزای پوچ!وقتی دخترای ابتدایی رو تو خیابون میبینم واقعا متعجب میمونم که اینا الان اینجورین بزرگ بشن چی میشن وما کجا بودیم و اینا کجان خدا عاقبتمون رو به خیر کنه ...


ممنون عزیز مهربونم از لطف همیشگیت. بله عزیزم همینطوره که میگی بنظرم یه جور بحرانه توی جامعه متاسفانه که اپیدمی شده خدا خودش کمک کنه
مامانی وروجک
14 اردیبهشت 91 18:05
گلا خیلی قشنگن مبارکتون باشه و به رسم دوران مدرسه معلم عزیزم روزت مبارک


چشات قشنگه دوست. بازم ممنون از لطفت
مامان آرینا موفرفری
16 اردیبهشت 91 1:39
عزیزم روزت مبارک.


فدات بشم مهربون. ممنونم عزیز دل
fatemehh
16 اردیبهشت 91 7:49
سلام عزیزم روزت مبارک
حدس میزنم که تو کارتم یکی ازبهترین معلم ها باشی
ببخشید با تاخیر اومدم
خودت وضعیتمو درک میکنی
عکس های تفریحتونم محشره همیشه مث روزهای بهاری سبز و خوش و خرم باشید


ممنون عزیزم. این چه حرفیه من درک می کنم و هیچوقت هیچ انتظاری ندارم از کسی . ممنون از لطفت گلم شرمنده نکن من بهترین نیستم ولی همیشه تلاشمو برای بهتر بودن می کنم. ممنون از نگاه قشنگت .عکسا کار سلیمه بود.
مامی امیرحسین
16 اردیبهشت 91 13:43
روزت مبارک پوران عزیزم...روزت هزار بار مبارک.روز تو و خیلی از معلمهای این سرزمین که مشکلاتشون بی انتهاست... همونقدر که مهرشون بی انتهاست.وقتی پدر و مادرت معلم باشن خوب میفهمی که درد معلمی فقط درد بی توجهی به حق و حقوقشون نیست.دردشون نسلیه که هر سال دورتر میشه از اون آرمان دوست داشتنی که هر معلمی داشته و داره...


سلام فاطمه عزیزم ممنون از تبریک بسیار قشنگت . چه خوب که حرفهای دلمو می فهمی چون با همه وجودت چشیدی . دقیقا همینکه میگی باور کن درد من نبودن در جایگاهی که باید باشم نیست که بستر این رو جامعه فراهم میکنه درد من درست همون دور موندن از فرهنگ غنی که داشتیم و الان متاسفانه ... ممنون از حرفهات که همیشه آرومم میکنه مث نسیم روح بخش و نوازش دهنده
مامان علی خوشتیپ
16 اردیبهشت 91 15:03
واااااااااااای شرمنده من یادم رفته بود شما هم معلمید
ببخشید روزتون با تاخیر مبارک


خدانکنه دوست عزیزم این چه حرفیه . ممنون از محبتت خیلی شرمنده می کنی
مامان رها
16 اردیبهشت 91 15:59
سلام دوست عزیزم شرمنده نمیدونستم که شغل شریف شما معلمه والا حتما روز معلم تبریگ میگفتم ولی با چند روز تاخیر عرض تبریک ما را پذیرا باشید


سلام عزیز دلم. دشمنت شرمنده این چه حرفیه که می زنی. شما همیشه به من لطف داری ممنون از لطف همیشگیت دوست عزیزم
مامان نيروانا
17 اردیبهشت 91 10:04
سلام عزيزم، نميدونستم معلمي! روزت مبارك دوست نازنين من! ببخش كه ديره.
چقدر قشنگ و بااحساس بود اين پست. با تمام وجود نوشيدمش بسلامتي همه ي معلمهاي عاشق. الهي كه هميشه عاشق باشي و هميشه شاگردات قدرشناست باشن. بي مهري ها رو به بزرگي خودت ببخش. نسل افسارگسيخته ي امروز حاصل خيلي چيزاي نگفتنيه كه اميدوارم بسامان برسه. هنوز هم مهرباني هست، سيب هست، ايمان هست عزيز دلم.دستت و قلمت رو ميبوسم معلم نازنين


ممنون عزیز دل ممنون مهربان .سرشار شدم ازین حس ناب به قول خودت "
فقط سكوت ميكنم كه پر شود هوا از اين صداي مهربان تو. فقط سكوت ميكنم و سربزير "